طرز تهیه ته چین
مدرسه دخترانه پروین اعتصامی واقع در گوهردشت
مدرسه دخترانه پروین اعتصامی با مدیریت فرشته نجفی با بیش از 35 سال سابقه آموزشی و مدیریتی
جمعه 19 آبان 1391برچسب:, :: 5:29 :: نويسنده : سایت پروین اعتصامی

● مواد لازم

▪ برنج : ۲ لیوان ۴۸۰ کیلوکالری

▪ تخم مرغ: ۲ عدد ۲۰۰ کیلوکالری

▪ ماست چکیده: ۲ قاشق غذاخوری ۵۰ کیلوکالری

▪ زعفران و نمک: به میزان دلخواه صفر

▪ سینه مرغ: ۲۵۰ گرم ۴۴۰ کیلوکالری

▪ پیاز متوسط: ۱ عدد ۲۵ کیلوکالری

▪ هویج حلقه حلقه شده: ۱ لیوان ۲۵ کیلوکالری

▪ سبزی خرد شده: ۲ لیوان ۵۰ کیلوکالری

▪ زرشک خشک: نصف لیوان صفر

▪ روغن مایع: ۵ قاشق غذاخوری ۴۵۰ کیلوکالری

▪ زردچوبه، فلفل و نمک: به میزان دلخواه صفر

 

 

طرز تهیه:

 

ابتدا برنج را آبکش کنید و آن را زنده تر بردارید. سپس آن را در ظرفی با ماست، تخم مرغ، زعفران آب کرده و نمک مخلوط کنید. برای تهیه لایه داخلی نیز مرغ را به تکه های کوچکی تقسیم کنید و در ۳ قاشق غذاخوری روغن تفت بدهید.

 

سپس به آن، نصف لیوان آب بیفزایید و بقیه مواد (اعم از سبزی های خرد شده شامل کرفس، جعفری، مرزه و ترخان و هویج و ادویه های یاد شده) را اضافه کنید و بگذارید کنار هم بپزند.

در پایان، تابه تفلونی را که دیواره های بلندی دارد، با ۲ قاشق غذاخوری روغن چرب کنید و نصف برنج را در آن بریزید. آن گاه مخلوط مرغ را که سرد شده، به آن بیفزایید و روی آنها را با زرشک بپوشانید و سپس لایه بعدی برنج را اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم کاملاً بپزد. بعد از ۳۰ دقیقه ته چین شما آماده خواهد بود.

 

این غذا تقریبا ۱۷۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و در صورت تقسیم آن بین ۴ نفر، به هر نفر بیش از ۴۰۰ کیلوکالری انرژی خواهد رسید. از این رو، به شما توصیه می کنیم آن را ترجیحا در وعده ناهار میل کنید.


پیوندهای روزانه
پيوندها

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مدرسه دخترانه پروین اعتصامی واقع در گوهردشت و آدرس parvinetesami.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.